15. دى 1395 - 11:49   |   کد مطلب: 15652
همچنین دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی توانند صبحانه مفصل بخورند ، می توانند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

وبلاگ " پایگاه خبری وتحلیلی استان " نوشت :

 

سایت ساینس اجوکیشن به بررسی تغذیه مناسب در روزهای امتحانات پرداخته است و تغذیه اصولی را یکی از عوامل مهم در موفقیت دانش آموزان برمی شمرد.

غذاهای سرشار از کربوهیدرات مثل برنج، ماکارونی، سیب زمینی پخته، عدسی، لوبیا و نان نه تنها انرژی کافی در طول روز را برای دانش آموز فراهم می کنند و ایمنی بدن را افزایش می دهد. بنابراین تغذیه متعادل و متنوع شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه ها سبب کاهش استرس امتحان می شود.

همچنین دانش آموزانی که اضطراب زیادی دارند و نمی توانند صبحانه مفصل بخورند ، می توانند از موز و مقداری کشمش استفاده کنند.

خوردن نان و پنیر و گردو یا تخم مرغ یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک می کنند تا دانش آموزان با آرامش بیشتری در جلسه امتحان حاضر شوند. همچنین خوردن عسل و نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش اضطراب بسیار موثر است.

علاوه بر این مغزها از قبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم و کمبود آن یکی از علل کاهش یادگیری است.

بهتر است دانش آموزان در زمان کار یا مطالعه غذا نخورند و برای غذا خوردن زمان خاصی را در نظر بگیرند تا با آرامش بیشتری غذا خورده شود.

دیدگاه شما